У 2011- 2012 навчальному
році педагогічний колектив Дубовиківської середньої загальноосвітньої школи
працював на ІІ етапі обласного науково-методичного проекту «Креативна освіта
для розвитку інноваційної особистості.»
В рамках даної проблеми вся методична робота в школі
була спрямована на:
-
наукове обґрунтування моделі креативного освітнього закладу;
-
координація діяльності методичних служб у забезпеченні умов для
підвищення творчої активності педагогічних кадрів;
-
формування позитивної мотивації вчителів для роботи наІІ етапі проекту;
-
діагностика рівня готовності педагогічного колективу до роботи на ІІ
етапі проекту;
Центральною ланкою в методичній роботі школи була
методична рада.Членами методичної ради:
-
проведено діагностування для визначення рівня готовності педагогічного
колективу до роботи на ІІ етапі науково-методичного проекту;
-
надана консультативна допомога вчителям з питань креативної освіти для
розвитку інноваційної особистості;
-
розроблено рекомендації для вчителів по роботі на ІІ етапі
науково-методичного проекту;
-
проведена методична конференція «Сучасні виховні технології у роботі
класного керівника»;
-
семінар-практикум «Творчі завдання, технологія, класифікація,
використання їх на уроках та в позаурочний час»;
Творча група на своїх засіданнях розглядала питання
пов’язані з:
1.
Організацією навчання педкадрів з питань впровадження другого етапу
науково-методичного проекту;
з цією метою проведені:
теоретичні семінари:
-
креативність, як основа моделі інноваційної особистості;
-
особистість учителя в розвитку креативних здібностей учнів;
педагогічні читання:
-
інформаційно-комунікаційні технології та їх роль в навчально-виховному
процесі;
-
видатні педагоги про розвиток творчого потенціалу учнів;
Основною організаційною формою методичної роботи в школі
були методичні об’єднання:
природничо-математичного;
суспільно-гуманітарного циклів;
початкових класів, класних керівників;
через засідання яких відбувалося поповнення та
оновлення знань, поступове зростання вчителя як особистості і професіонала. На
засіданнях методичнихоб’єднань обговорювалитеоретичні засади функціонування креативної
освіти, створювався банк інформації щодо здібних дітей.
У процесі роботи на другому етапі над науково-методичним
проектом проводилися засідання педагогічної ради:
1.
Про організацію дослідно-експериментальної роботи за темою «Використання
Інтернет- та медіа освітніх технологій сучасної школи та їх вплив на становлення інноваційної особистості»
2.
Запровадженняновітніх педагогічних технологій для розвитку творчого
потенціалу учнів
3.
Шляхи реалізації креативного навчання в умовах формування інноваційної
особистості
4.
Інноваційні методи в діяльності класного керівника
На засіданнях психолого-педагогічного семінару були
розглянуті питання:
-
Розвиток розумової активності на уроках, як одного із складових структур
ключової компетентності «Вміння вчитись»;
-
Саморозвиток особистості підлітка;
-
Пріоритети духовно-морального виховання;
-
Використання психологічного компоненту в навчальному процесі.
Учителі, що атестувалися і будуть атестуватись у
2013 році, вчасно пройшли курсову перепідготовку при Дніпропетровському
обласному інституті післядипломної педагогічної освіти: Жила Г. В,Сінішина В. В.,
Ромашина Л. А.
Атестувався 1 вчитель:
·
Сінішина В. В. – вчитель української мови та літератури, встановлена
кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії».
Вчителі активно
впроваджують в практику роботи нові педагогічні технології навчання та
виховання учнів.
Огіль Л. Г. «Інтелектуальний розвиток школярів на уроках математики в
системі особистісно орієнтованого навчання».
Огієнко В. В. «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на
уроках фізики».
Фролова В. Г. «Використання інтерактивних методів навчання в практиці
роботи початкових класів».
Слобода К. Д. «Лекційно-семінарська система навчання хімії».
З вересня 2011 року школі надано статус експериментального навчального
закладу обласного рівня з проблеми впровадження інформаційно-комунікаційних
технологій в навчально-виховному процесі за темою: «Використання Інтернет - та
медіаосвітніх технологій у навчально-виховному процесі сучасної школи та їх
вплив на становлення інноваційної особистості».
Основна мета якого є експериментальна
перевірка результативності засобів ефективного використання Інтернет -
технологій та електронних медіа, відповідних інноваційних технологій у
навчально-виховному процесі школи, проектів підготовки педагогічних працівників
до використання Інтернет - технологій та мультимедійних ресурсів у освітньому
процесі.
Учителі школи ефективно організовують навчально-виховний процес на
основі оптимального використання можливостей комп’ютерної техніки,програмного
забезпечення та мережі Інтернет. Школа працює,як експериментальний заклад обласного рівня над пілотним проектом Національного проекту «Відкритий світ» за
темою «Впровадження інформаційно-комунікаційних
технологій в навчально- виховному
процесі в умовах єдиного освітнього середовища», проводить
цілеспрямовану роботу щодо формування культури здоров’я школярів шляхом реалізації
превентивної програми « Школа проти СНІДу» ,що забезпечує неперервність
оновлення знань, удосконалення процесу навчання і виховання, поліпшення роботи
із здібними дітьми.
Свої досягнення з даної проблеми школа гідно представила на Третій
Національній виставці – презентації «Інноватика в сучасній освіті», що
відбулася 18 - 20 жовтня в місті Києві, і була нагороджена «Дипломом за активне
«Впровадження у навчальний процес
освітніх інновацій» та бронзовою медаллю лауреата конкурсу в номінації
«Інновації у використанні інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому
процесі».
Матеріли на виставці були представлені вчителем інформатики
Огієнко В. В., який мав нагоду ознайомитися з найкращими досягненнями
в галузі освіти за останній час, обмінятися досвідом, взяти участь у проведенні
семінарів, конференцій, «круглих столів» та обговорити питання про актуальні
проблеми розвитку освіти на сучасному етапі.
З 1 по 3 березня наша школа приймала участь у міжнародній виставці
«Сучасні заклади освіти», що проходила в місті Київ.
Виставка представила 765 провідних навчальних закладів, центрів,
підприємств, асоціацій, видавництв з 27 регіонів України, а також учасників з
Росії, Чехії, Естонії, Швейцарії, Словаччини, Польщі, США.
Школу на виставці представляла заступник директора з виховної роботи
Сінішина Віта Вікторівна, яка привезла Диплом за активну роботу з модернизації
системи освіти.
Недоліками в організації методичної роботи були:
·
Не проводилася робота з розробки нових авторських
навчальних програм;
·
Невелика кількість вчителів займається
науково-дослідницькою роботою, впровадженням інновацій.
·
Відсутні творчі зв’язки і контакти з аналогічними
підрозділами в інших школах.
·
Не на належному рівні була представлена школа на
районних олімпіадах, МАН.
Немає коментарів:
Дописати коментар