середу, 13 лютого 2013 р.

Звіт методичної роботи


У 2011- 2012 навчальному році педагогічний колектив Дубовиківської середньої загальноосвітньої школи працював на ІІ етапі обласного  науково-методичного проекту «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості.»
В рамках даної проблеми вся методична робота в школі була спрямована на:
-         наукове обґрунтування моделі креативного освітнього закладу;
-         координація діяльності методичних служб у забезпеченні умов для підвищення творчої активності педагогічних кадрів;
-         формування позитивної мотивації вчителів для роботи наІІ етапі проекту;
-         діагностика рівня готовності педагогічного колективу до роботи на ІІ етапі проекту;
Центральною ланкою в методичній роботі школи була методична рада.Членами методичної ради:
-         проведено діагностування для визначення рівня готовності педагогічного колективу до роботи на ІІ етапі науково-методичного проекту;
-         надана консультативна допомога вчителям з питань креативної освіти для розвитку інноваційної особистості;
-         розроблено рекомендації для вчителів по роботі на ІІ етапі науково-методичного проекту;
-         проведена методична конференція «Сучасні виховні технології у роботі класного керівника»;
-         семінар-практикум «Творчі завдання, технологія, класифікація, використання їх на уроках та в позаурочний час»;
Творча група на своїх засіданнях розглядала питання пов’язані з:
1.     Організацією навчання педкадрів з питань впровадження другого етапу науково-методичного проекту;
з цією метою проведені:
теоретичні семінари:
-         креативність, як основа моделі інноваційної особистості;
-         особистість учителя в розвитку креативних здібностей учнів;
педагогічні читання:
-         інформаційно-комунікаційні технології та їх роль в навчально-виховному процесі;
-         видатні педагоги про розвиток творчого потенціалу учнів;
Основною організаційною формою методичної роботи в школі були методичні об’єднання:
природничо-математичного;
суспільно-гуманітарного циклів;
початкових класів, класних керівників;
через засідання яких відбувалося поповнення та оновлення знань, поступове зростання вчителя як особистості і професіонала. На засіданнях методичнихоб’єднань обговорювалитеоретичні засади функціонування креативної освіти, створювався банк інформації щодо здібних дітей.
У процесі роботи на другому етапі над науково-методичним проектом проводилися засідання педагогічної ради:
1.     Про організацію дослідно-експериментальної роботи за темою «Використання Інтернет- та медіа освітніх технологій сучасної школи та їх вплив  на становлення інноваційної особистості»
2.     Запровадженняновітніх педагогічних технологій для розвитку творчого потенціалу учнів
3.     Шляхи реалізації креативного навчання в умовах формування інноваційної особистості
4.     Інноваційні методи в діяльності класного керівника
На засіданнях психолого-педагогічного семінару були розглянуті питання:
-         Розвиток розумової активності на уроках, як одного із складових структур ключової компетентності «Вміння вчитись»;
-         Саморозвиток особистості підлітка;
-         Пріоритети духовно-морального виховання;
-         Використання психологічного компоненту в навчальному процесі.
Учителі, що атестувалися і будуть атестуватись у 2013 році, вчасно пройшли курсову перепідготовку при Дніпропетровському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти: Жила Г. В,Сінішина В. В., Ромашина Л. А.
Атестувався 1 вчитель:
·        Сінішина В. В. – вчитель української мови та літератури, встановлена кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії».
Вчителі активно впроваджують в практику роботи нові педагогічні технології навчання та виховання учнів.
Огіль Л. Г. «Інтелектуальний розвиток школярів на уроках математики в системі особистісно орієнтованого навчання».
Огієнко В. В. «Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках фізики».
Фролова В. Г. «Використання інтерактивних методів навчання в практиці роботи початкових класів».
Слобода К. Д. «Лекційно-семінарська система навчання хімії».
З вересня 2011 року школі надано статус експериментального навчального закладу обласного рівня з проблеми впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі за темою: «Використання Інтернет - та медіаосвітніх технологій у навчально-виховному процесі сучасної школи та їх вплив на становлення інноваційної особистості».
Основна мета якого є експериментальна перевірка результативності засобів ефективного використання Інтернет - технологій та електронних медіа, відповідних інноваційних технологій у навчально-виховному процесі школи, проектів підготовки педагогічних працівників до використання Інтернет - технологій та мультимедійних ресурсів у освітньому процесі.
Учителі школи ефективно організовують навчально-виховний процес на основі оптимального використання можливостей комп’ютерної техніки,програмного забезпечення та мережі Інтернет. Школа працює,як експериментальний заклад  обласного рівня над пілотним проектом  Національного проекту «Відкритий світ» за темою «Впровадження інформаційно-комунікаційних  технологій в навчально- виховному  процесі в умовах єдиного освітнього середовища», проводить цілеспрямовану роботу щодо формування культури здоров’я школярів шляхом реалізації превентивної програми « Школа проти СНІДу» ,що забезпечує неперервність оновлення знань, удосконалення процесу навчання і виховання, поліпшення роботи із здібними дітьми.
Свої досягнення з даної проблеми школа гідно представила на Третій Національній виставці – презентації «Інноватика в сучасній освіті», що відбулася 18 - 20 жовтня в місті Києві, і була нагороджена «Дипломом за активне «Впровадження у навчальний процес  освітніх інновацій» та бронзовою медаллю лауреата конкурсу в номінації «Інновації у використанні інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі».
Матеріли на виставці були представлені вчителем інформатики Огієнко В. В., який мав нагоду ознайомитися з найкращими досягненнями в галузі освіти за останній час, обмінятися досвідом, взяти участь у проведенні семінарів, конференцій, «круглих столів» та обговорити питання про актуальні проблеми розвитку освіти на сучасному етапі.
З 1 по 3 березня наша школа приймала участь у міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти», що проходила в місті Київ.
Виставка представила 765 провідних навчальних закладів, центрів, підприємств, асоціацій, видавництв з 27 регіонів України, а також учасників з Росії, Чехії, Естонії, Швейцарії, Словаччини, Польщі, США.
Школу на виставці представляла заступник директора з виховної роботи Сінішина Віта Вікторівна, яка привезла Диплом за активну роботу з модернизації системи освіти.
Недоліками в організації методичної роботи були:
·        Не проводилася робота з розробки нових авторських навчальних програм;
·        Невелика кількість вчителів займається науково-дослідницькою роботою, впровадженням інновацій.
·        Відсутні творчі зв’язки і контакти з аналогічними підрозділами в інших школах.
·        Не на належному рівні була представлена школа на районних олімпіадах, МАН.

Немає коментарів:

Дописати коментар